fredag 20 juni 2008

2 killars framsteg

Som stolt pappa måste jag bara få berätta vilka framsteg killarna gjort. I tisdags fick Jakob för sig att han skulle bada utan simväst och insåg då att han bottnade i poolens grunda del - killen har växt! Det var en stor självförtroendeboost, för inom några minuter så hade Jakob provat simma under vattnet i ca 2 meter (något slags hundsim) och dessutom hoppat helt själv från kanten. Vi bara gapade. Det har hänt en del sen vi kom då han knappt vågade släppa oss och definitivt inte hoppade från kanten.

Viktor som liksom jag är lite värmekänslig brukar springa omkring naken efter att nattblöjan kommit av. Och det har ju hänt mer än en gång att han har kissat på heltäckningsmattan. Men igår morse så sa han plötsligt högt och bestämt "Pappa, bajsa inte!". Andra gången förstod jag vad han menade och tog honom med till toaletten där han kissade. Det är säkert inte alla som förstår hur coolt det var, men tro mig - det var coolt! :)

Till saken hör dock att Viktor idag efter poolbadet var riktigt förbannad och då kissade på heltäckningsmattan igen.

För övrigt har det varit aldeles för varmt idag, ca 30 grader. Trots det hoppar båda killarna gladeligen i bubbelpoolen då och då för att värma sig från "kalla" poolen. Själv vill jag knappt doppa fötterna där...


PS. En annan sak som tyder på att killarna växt är att alla Jakobs byxor numer är för korta, och Viktor kan nästan ha Jakobs om man viker upp benen. DS.

2 kommentarer:

Lisette sa...

Det låter då himla coolt.
Kan ju säga att jag är avis på värmen. Idag är det riktigt tråkväder och ca 14 grader.
Glad midsommar!!

Jonananas sa...

Tackar! Hoppas ni fick en bra midsommar trots vädret! Vi ska fira idag lördag. Här är det fortfarande hetta. Ett antal värmerekord har slagits, vilket är skönt. Då är det iaf inte normalt :)